Uniform Wares 250 Watch Review

Uniform Wares er bestemt et urmærke, der er værd at undersøge, hvis udtrykkene "moderne, minimalistisk, moderne, europæisk eller undervurderet" er udtryk, du ønsker forbundet med dit håndledsslitage og det samlede udseende. Deres ure har enkle numeriske navne og meget enkle design, der på samme tid ikke skimp på stil eller detaljer. Til gennemgang her er uret Uniform Wares 250 Series (specifikt modelreference nr. 251 / SG-01).

De kalder det et unisexur, og det er det. Sagen er 39 mm bred, hvilket er i det grå område mellem kvinder og herre størrelser. Den er lidt stor takket være de lange spidse luger, der hjælper den med at strække sig fra den ene ende af dit håndled til en anden. 250-serien er en tematisk opdatering til mærkets tidligere 150-serie (som ikke længere er i produktion). Næsten alt er blevet opgraderet, især skiven. Heldigvis er det den bedste del af dette ur. Uniform Wares synes at beskrive det som en moderne hyldest til mænds ure efter 2. verdenskrig. Jeg har ærligt ingen kommentarer til det, men jeg kan godt lide udseendet af det. For mig er det en interessant kombination af minimalistiske og ikke-minimalistiske funktioner, der samles for et tilfredsstillende resultat.

Det ser ud som et temmelig minimalistisk design med en skinnende urskive, ingen tal og to kontrastfarver. Samtidig har den fulde markører for alle timer og minutter, anvendte timesindikatorer og en vinklet flangering for øget læsbarhed. Disse funktioner findes typisk ikke i de fleste minimalistiske designure. Resultatet er en urskive, der ikke kun ser dybt ud, men en, der også er meget let at læse. Over skiven er der en safirkrystall.

Ud over denne sort / hvide urskive er der en sort og solbrun samt sølvfarvet urskive tilgængelig (hver med en matchende sagfarve). 250-seriens urkasse er i stål til alle stykker. Her er det PVD-guld tonet og gjort med en børstet polish rundt omkring. Der er en lille minimalistisk krone, og jeg kan godt lide, hvordan caseback er fastgjort via en række skruer. De brede lugs fungerer til mandlige håndled, men kvinder skal sikre, at uret ikke er så stort, så lugerne stikker ud over deres håndled til 250-serien ur for at se bedst ud på dem.

Der er knyttet en sag til en overraskende flot læderrem til lægge. Det er lidt tykkere end du kunne forvente, og ardillon-stillåsen er en, der gør det nemt at sætte uret på uden selv at se på det. Bærekomfort for 250-serien er høj, og hvis du kan lide designet, er det en meget stilfuld og mærkbar ur på håndleddet. Det føles for mig som en meget opgraderet Skagen eller noget lignende. Hvad jeg kan lide ved Uniform Wares er deres opmærksomhed på detaljer. De kunne nemt tjene penge via deres design alene og tilbyde billigere priser med ure af lavere kvalitet. Hvad de imidlertid gør, er at være meget opmærksom på detaljer og materialer for at finde ud af, hvad de føler er det bedste ur, der er muligt, med en relativt rimelig pris. Det viser en masse stolthed over deres produkt, og det er noget, jeg kan sætte pris på. Selv præsentationsfeltet - selvom det ikke er noget super fancy - er imponerende.

Inde i 250-seriens ur er en schweizisk ETA 955.432 kvartsbevægelse. Jeg tror ikke, at Uniform Wares har produceret et mekanisk ur indtil nu, men de kan muligvis i fremtiden. For et tohåndsdesign synes jeg, at det er fint at have en kvartsbevægelse. Generelt kan jeg let anbefale uret i 250-serien og andre fra Uniform Wares, hvis kvaliteten på denne model fortæller for hele kollektionen. Du skal sælges med udseendet, men jeg tror nok, det er nok. Pris for 250-seriens ure er $ 600 i Den Europæiske Union 500 $ uden for Den Europæiske Union (ingen moms) - og du kan købe dem online via deres websted.